úterý 21. října 2008

Loučení s barvami podzimu

!!! Pozor změna termínu na 14.-17.11.!!!
Lokalita zůstává stejná, první večer někde za Javorníkem, druhá noc poblíž hřebenu, poslední na chatě na Medvědinci.
Pohnutky změny vysvětluji v komentáři. A mrzí mě, jestli jsem to někomu zkomplikovala...

tento neplatí 31.10.-2.11.2008
Rychlebské hory

...poslouchat, jak vítr větve čistí, k zemi padá zlatý vodopád,...

aneb odlepte zadnice od židle a zraky od kompijůtrů, dejte sbohem zpohodlnělosti a pojeďte si užít podzimních barev, sluníčka, kopců, putování a pravé nefalšované noční zimy do Rychleb

pohory, spacák, ešuš, poridge..no jen si přiznejte, že vám tohle scházelo :)

Na podrobnostech se domluvíme tak, aby nám to všem vyhodovalo hlavně s dopravou. Výchozí bod by mohl být Javorník. Dejte vědět, hajdaláci, kdo do toho se mnou jdete!

... Dál a dál tou záplavou, co pod nohou se blýská, co mě nutí do zpěvu se dát, ...

Bill řekl(a)...

Abych byl uprimny, tak sem si na tento vikend naplanoval vylet z Bile Vody do Zulove. Takze zasah a jdu dotoho :) Bill

lucie řekl(a)...

Ahoj, ráda bych jela, ale v pátek a v sobotu jsem zvaná na dvoje různý narozeniny...

verusenka řekl(a)...

Oh, taková lákavá nabídka...
Akortá už asi měsíc mám domluveného něco jiného:(

Anonymní řekl(a)...

čauky, bezva nápad:-) rád se přidám, musím přiznat že jsem musel kouknout do mapy kde to je, za což se trochu stydím ale o to větší důvod tam jet:) Zip

brněnský drak řekl(a)...

Kuřátka, teda oldskautí, vůbec jsem nečekala, že budete tak skvěle aktivní...!! Juch.
Byla jsem rozmrzelá z toho, že samotinké se mi jet nechce, jak to vypadalo z odpovědí ma mail do mé mailové schránky, a tak jsem to přeplánovala s Pampou na 14.-17.11. S tím, že poslední noc by byla na chatě na Medvědinci ( asi 80Kč,jakože k rozmrznutí).Bylo by to víc dní, když je to tak daleko. Nu, už jsem dala veďet o této změně pár lidem, a tak to definitivně změnila. O-ou. Je mi líto, že mě nenapadlo juknout sem. Takže se omlouvám Billovi i Zipovi!! Dejte prosím vědět, jak to s vámi vypadá v tom druhém termínu.

Hojda, co se nového termínu týka, jsme 4: Pampa, Zip, Vašek, Kecka. Vypadá to, že se přidá i Bill.

Ahoj všem účastníkům zájezdu,

tj. ahoj Billovi a jeho kamarádce, Pampě, Kristýně, Zipovi a Vaškovi!

Konečně info o Rychlebkách.

Trasa:
V pátek večer vystoupíme v Javorníku a vydáme se směr Travná (bude tma, takže nepohrdneme silnicí). Někde zakempíme. Při naprosto nemožných povětrnostích podmínkách by byla nouzová spalňa v Travné na faře(nebo ten dům patří diakonii..), ale je to první den a nejsme máčky:).
V sobotu se co nejdříve vyhoupneme na hřeben a půjdeme po státní hranici ČR/Pl směr J. Zakempíme příhodně, přibližně v dosahu Pekla.Po cestě jsou Hraničky, bývalá sudetská vesnice, teď jen základy a ovocné stromy.

V neděli bude našim cílem Paprsek, kde si snad dáme za odměnu večeři. Medvědinec (medvědí bouda) je bohužel zavřený:(... Dá se u něj ale pěkně tábořit... Zjišťujem možnost přenocování za hubičku v okolí. Uvidíme. Je to sice poslední den, ale nejsme máčky :).
V pondělí směr vlak do Ramzové nebo Ostružná.

S sebou:

teplý spacák, kari, stan, jídlo, věci na vaření, čelovku!, osobní lékárničku, můžou se hodit návleky, možná hůlky, čepice, rukavice a jiná zateplení, pláštěnku, (pláštěnku na batoh), nůž, peníze, občanku, atd. No však to znáte...

Cesta:
tam z Pardubic v 16, z Brna v 15.19, sjedeme se v Lázních Lipová a v Javorníku budem 20.20

zpět to jede dobře oběma směry, přibližně po 13, 15, 17h z Ramzové/Ostružné

Vaření: po úderných skupinkách Bill+1, Vašek+Kecka, Pampa+Kristi, Zip se prosím domluví s jednou z dvojic; Vařit budem vždy ráno a večer. V pátek večer studená svačinka od maminky, pak tři snídaně, tři obědy, dvě večeře (z nich ta nedělní možná na Paprsku v hostinském zařízení:). V podělí něco na dojezd domů.

Stany: Uvažovaly jsme tak, že Bill+1 budou ve stanu spolu. Pak tedy sháníme stan pro 5 (máte-li vhodný k dispozici, dejte prosím vědět). Pokud neseženeme, budeme spát 2 (asi já, Vašek) a 3 (Pampa, Kristi, Zip).

Přemýšlím, zda jsem na nic nezapomněla...kdyžtak doplňujte.

ahoj ahoj...
nejsem si jisty, jestli se mi chce tahat na hrbete stan pro 5 lidi...to je takove campingove, netrekove a vubec pro me nejak nepochopitelne...priklanim se k vice mensim stanum...a ten pro 2 beru...

Vasek

Bill řekl(a)...

Ahoj, ja prihodim jinou variantu :)

Nic nas netahne na Medvedinec a je sposta mist v okoli Javornika, ktere stoji za to.

Bohuzel jeskyne jsou jiz zavrene, ale prvni vecer bych navrhoval stravit v Raccim udoli u objektu byvale tancirny http://tancirna-raciudoli.wz.cz/soucasnost.php

Druhy den pak po cervene smer kaple sv. Rocha a Hranicky. Dale pak ovšem zahnout na sever a vyrazit do krajiny poutnikem skoro nenavstivene. P hrebenu Rychlebských hor do Bílé vody, kam bychom dorazili v neděli. Zde pak návštěva prazvlášní obce - http://www.bilavoda.cz/index.php?id=historie.html

Cituji:

"Nebylo zřejmě náhodou, že právě tento zastrčený kout si po roce 1948 vybrala nová monopolní moc jako místo, kam byly po celostátním násilném zrušení klášterů v roce 1950 převezeny řádové sestry z mnoha míst a z různých konventů, aby nebyly "na očích". Tak se v budově zdejšího kláštera vytvořila specifická církevní komunita, která přečkala všechny útrapy i překážky a ovlivnila ve všech směrech nejnovější historii Bílé Vody."

Dale pak je přesun do Žulové (možná cestou návštěva překrásného zámku v Javorníku http://www.janskyvrch.cz/ ) kde z neděle na pondělí přespíme v Nýznerovském údolí, shlédneme vodopády http://www.jeseniky.net/index.php?obl=1&kat=11&sluz=81&pol=2848 :) a přes smrk přejdeme na ramzovou, popřípadě možná horní lipová podle sil :)

Co vy na to?

zip řekl(a)...

stan pro 5 v klubovne mame a klidne ho vezmu, ale sva nejlepsi leta uz ma za sebou:) a pokud jde o trasu tak to necham na vas, pac to tam moc neznam, to co pise Bill zni zajimave.

Ad stan: Zipe, tak nakonec varianta 2+3 a ne 5

Ad Billův pozměňovací návrh:
dovolím si citovat z mailu od Pampy, s jejímiž pohnutkami se plně ztotožňuju:
"Navrh trasy pusobi zajimave, prosla jsem si to na mape.
Ja osobne s tim mam ten problem, ze touzim po putaku na horach, ne kulturni exkurzi. Chci se ztratit na horskem hrebeni a uzit si prirodu, nez zapadne snehem. Billuv vylet by byl fakt super na jare, az se vsechny pamatky otevrou, a courat se tam s lehcim batohem, spat pod sirakem a dumat nad opustenymi zaklady domu.
Nase predstavy o cilech vypravy se diametralne lisi."

Hum?

brněnský drak řekl(a)...

Ještě jsem zabudla pet lahve, min. 2 litry/os.

Bill řekl(a)...

Pkud se chcete ztratit na hrebeni, tak to bude prave hreben v nejdlehlejsim cipu Rychlebskych hor, kde potkate jenom lisku ci zapomenuteho medveda :) dalsi zajimavou veci na ceste je http://www.unita.caritas.cz/ a pokud je zamek v Javorniku zavren, pak je to jen o kratkem 24 minutovem prejezdu autobusem z Bile Vody do Zulove.
V nedeli jezdi v 9, ve 12 a v 16.
Ale plne chapu Pampu, berte to jen jako navrh od cloveka, ktery okolni krajinu zna a hreben z kralicaku do Bile Vody prosel.
Nabizam vam nikoliv kulturni ale spis krajiny tip protoze drevenice vodopady, kosteliky a lide do krajiny patri.

Anonymní řekl(a)...

já jsem pro tu přírodnější a nekulturně a nepamátkově zaměřenou trasu...tzn tu první...vhůru do divočiny. Chci se projít, toulat se, ne se jako turista hnát podle rozvrhu od památky k památce, jen abych toho viděl co nejvíce. Po tom opravdu netoužím...

Vašek

Bill řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.

Ahoj ahoj,
jako hlavni hlasna trouba hlasim, ze zustavame u puvodni varianty. Alespoň Kecka a spol...
Nechtela bych si vzit na svedomi, aby nekdo travil vikend v rozporu se svymi touhami, predstavami. Treba budou expudice 2...?

Kzdopadne se tesim na videnou nejpozdeji v 15 na nadru a s Vaskem v 19.13 v Lipove.